خرید چای عمده با ارسال به سراسر ایران

خرید چای فله

چای فروشان به صورت کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند :
-بنکداران چای : این دسته معمولا خرید 5 تا 22 تن داشته و مشتریان آنها کارخانه های بسته بندی و عمده فروشان چای هستند که در مقادیر بالا مبادرت به خرید چای می‌کنند .

بنکداران معمولا در تهران حضور دارند و رابط وارد کنندگان و عمده فروشان چای هستند .

عمده فروشان چای : این گروه به دلیل ارتباط با مغازه داران و چای فروشان و پاسخگویی به انواع درخواست ها و سلیقه ها ( اصطلاحا جور بودن جنس )مقادیر کمتر از 500 کیلو تا 5 تن را از بنکداران خرید چای انجام می‌دهند .
چای فروشان و مغازه داران : این مشتریان نیز فراخور کسب و کار و مشتریانشان از 10 کیلو تا 500 گرم خرید چای انجام می‌دهند.

نکته : این اعداد و ارقام به جهت شکل گیری یک تقسیم بندی بوده و قطعی نمی‌باشد .

امروزه چای فروشان برای خرید چای فله با مشکلات زیادی از جمله : کیفیت بار ، قیمت نامناسب به همراه سود کم ، تامین کننده‌ی مطمئن ، مغایرت بار با نمونه رویت شده و یا حتی تحویل بار در محل مواجه هستند .
ما در این مقاله سعی می‌کنیم تعدادی از گره های ذهنی شما را باز و در کسب سود بیشتر یاری کنیم .
شرکت گراش نگین پاسارگاد به عنوان مرجع توزیع تخصصی چای در کشور با تجربه 25 ساله در زمینه خرید و فروش انواع چای بسته بندی و فله(صندوقی) پلمپ وارداتی تجربه خود را در خدمت تمامی دوستان و همکاران گرامی قرار خواهد داد..

پیش از هر چیز باید یاد آور شویم که پس از ارتباط گیری مهمترین عامل در بازاریابی گردآوری اطلاعات و شناخت نیاز بازار هدفتان است .
فرض را بر این میگیریم که شما در یک شهر کوچک چای فروش هستید ، حتا اگر شهر شما کوچک باشد نمی‌توان از بازار ثابتی که در میان همشهریان خود دارید چشم پوشی کرد ، ایرانی جماعت چاییش ترک نمیشه ! فقط کافیست ذائقه مشتریان خود را شناسایی کنید تا متوجه اهمیت این موضوع بشوید .
برای شناخت ذائقه نخست انواع چای و ویژگی های آن را باید به خوبی بشناسید تا بتوانید ذائقه مشتری خود را کارشناسی کنید مقالاتی در این باره در سایت موجود به طور مفصل بررسی شده اما در اینجا به طور خلاصه به آن می‌پردازیم .
در رابطه با ذائقه باید این نکته را خاطر نشان شد که شرایط اقتصادی تاثیر زیادی بر خرید عموم مردم گذاشت به ویژه اینکه با حذف ارز نیمایی قیمت چای خارجی وارداتی از سیلان و هندوستان مقدار قابل توجهی افزایش داشت و اقبال به چای ایرانی بیشتر شد .

از میان انواع چای ، خرید بیشترین چای فله مربوط به چای شکسته سپس باروتی ، قلم و کله مورچه است به اختصار به ویژگی ها و مناطق فروش آنها با توجه به تجربه‌ی 25 ساله خودمان می‌پردازیم :

پراستفاده ترین چای در میان بسته بندها ، اغلب چای های بسته بندی که در بازار یا غرفه فروشگاه ها مشاهده می‌کنید با این مدل چای پر شده است .

چای باز

به احتمال زیاد براتون اتفاق افتاده که یک بسته چای 500 گرمی خریدید و پس از دم کردن اصلا از رنگ و طعمش خوشتون نیومده ولی مجبور بودید حداقل تا اتمام بسته از همین چای استفاده کنید و  برای خرید بسته بعدی چای همچنان مشکل پابرجاست چون از چگونگی شناسایی چای مرغوب و مطابق ذائقه تان اطلاعی ندارید.

فارغ از اینکه شما چقدر چای را می‌شناسید باید حق انتخاب داشته باشید و با انواع مختلف چای (کله مورچه، باروتی، شکسته، قلم و چای سبز) و کشورهای تولیدکننده چای (سیلان ، هند ، ایران ، چین) آشنا شوید.

تلاش کرده ایم قسمتی تخصصی برای خرید حداقلی چای با کمترین وزن ممکن آماده کنیم. که انواع چای ریز و درشت با زمان طبخ، طعم، رنگ و گسی متفاوت را شامل شود تا بتوانیم ذائقه ها و سلیقه های متنوع رو پوشش دهیم .

مزایای خرید از چای بازِ آی گراش

☕به جای خرید یک نوع چای به مقدار بسته بندی های متداول ، می‌توانید 5 بسته 100گرمی از مرغوب ترین چای های موجود در بازار
و کاملا خالص خریداری کنید و هر کدام به ذائقه‌تان خوشایند بود سفارش بیشتری بدهید .
☕ خودتان با ترکیب چند نوع چای مزه دلخواهتان را پیدا کنید . (ترکیبی)
☕انواع و اقسام چای مانند : سبز، سبز گل یاس، ترش و سفید به سبد خریدتان اضافه کنید . (تنوع)
☕بدست آوردن اطلاعات گهر بار در حوزه چای . ( تخصص)
☕خرید به ذائقه‌ی استان های مختلف و در کشور عزیزمان ( سایز و نوع چای)
یک بار امتحانش می‌ارزه، خودتو برای همیشه از انتخاب بد راحت کن!

در میان چای های فله باروتی به دلیل زود دم بودن و رنگ شفاف آن ، عمدتا در غرب کشور و مناطق کرد نشین مصرف و در نتیجه فروش بیشتری دارد .

انتخاب نوع چای ذائقه است و این آمار نسبت به تجربه‌ و تحقیقات میدانی مجموعه‌ی ما در کشور به دست آمده است ، نوع آب منطقه نیز در این انتخاب دخیل است برای مثال مناطقی مانند اصفهان که از آب سخت برخوردارند از چای دیر دم یا قلم و نیم قلم استفاده می‌کنند .

به دلیل زود دم بودن و شکل ظاهری متفاوت این نوع چای معروف به چای صبحانه در کشور استفاده می‌گردد . عمده‌ی مصرف این چای در چای تی بگ استفاده می‌گردد . عمده‌ی مصرف این نوع چای شمال شرقی در(خراسان جنوبی ، خراسان شمالی..) .

به استناد مرکز آمار ایران جمعیت کشور عزیرمان 85 میلیون می‌باشد. از این تعداد حدود 7 میلیون در رده‌ی سنی  0 تا 4 و حدود 3 میلیون نفر در رده‌ی سنی 5 تا 7 سال هستند که مصرف چای ندارند یا بسیار کم مصرف هستند : از طرفی با توجه به منع شرب زنان باردار و با عنایت به اینکه سالانه حدود 1 میلیون زاد و ولد در کشور انجام می‌گیرد ، این تعداد هم چای مصرف نمی‌کنند .

به علاوه ، با توجه به بیماری های کم خونی و تالاسمی،فقر آهن، ممنوعیت مصرف چای برای بسیاری از بیماران ، بی علاقگی نوجوانان و جوانان به چای و روی آوردن به انواع دمنوش و قهوه و همچنین مهاجرت بسیاری از ایرانیان به خارج از کشور ، در مجموع بین 15 تا 20 میلیون از جمعیت ایران چای مصرف نمی‌کنند یا مصرف ناچیزی دارند .

لذا بین 65 تا 70 میلیون نفر را می‌توان مصرف کننده واقعی و پر و پا قرص چای در ایران دانست و اینکه جمعیت مصرف کننده میانگین 4/1 کیلوگرم در نظر بگیریم : این یعنی سالانه به 91 الی 98 هزار تن چای نیاز دارد (یا به عبارتی دیگر حداقل نیاز مصرف سالانه چای در ایران 90 هزار تن و حداکثر نیاز مصرف سالانه چای در ایران 100 هزار تن است .)

نگاهی به آمار رسمی سازمان چای در رابطه با میزان تولید چای در باغات گیلان و مازندارن ، طی 4 سال اخیر نشان می‌دهد که به طور میانگین حدود 29هزار تن چای در طی 4سال اخیر تولید شده است .

1401

1400

1399

1398

سال

90تا 100

90تا100

90 تا 100

90تا100

برآورد نیاز سالانه(هزارتن)

1/26

5/30

6/29

28.5

تولید(هزار تن)

6/30

3/27

2/16

9/6

صادرات(هزار تن)

6/88

4/75

65

2/84

واردات (هزارتن)

بر اساس گزارش گمرک ، میزان واردات چای ایران از 3 کشور امارات ، سریلانکا و هند طی 3سال اخیر نشان می‌دهد که فقط در 10 ماهه سال 1401، حدود 2 برابر سنوات گذشته چای از مبدا هند وارد کشور شده است .

این در حالی است که طبق مصاحبه های مسولان تهران نشین اتحادیه بازرگانان دمنوش و چای یا کمیسیون تخصصی چای و همچنین گزارش ژورنال اکونومیکز هند ، ثبت سفارش چای از هند و سایر کشور ها به دلایل مختلف متوقف شده بود .

سال /شرح

1399

1400

1401

هند

4/31

3/34

6/58

سریلانکا

7/11

2/18

8/14

امارات

5/16

4/14

7/6

جمع واردات از سه کشور

1/80

9/66

6/59

کشور های تولید کننده

اکثر چای فله‌ های موجود در بازار ایران از کشورهای سیلان(سریلانکا) و هندوستان (کلکته) هستند (البته چای کله مورچه کنیا و انوع چای از ویتنام هم موجود است ) .

محبوبیت و مخاطب چای از این دو کشور بیشتر است ، از نظر طعم کلکته(هندوستان) گسی بیشتری دارد و ته مزه‌ی سیلان کمی شیرین تر با گسی خیلی کمتر است ، اما سیلان رنگ آلبالویی تری دارد .

شما عزیزان می‌توانید برای خرید چای در صفحه‌ی چای باز سایت ما با انتخاب انواع چای فله و ترکیب آنها (برای مثال اگر چای با رنگ نسبتا زیاد و همچنین گسی زیاد و زود دم می‌خواهید می‌توانید با خرید چای با درصد70% کلکته 30% سیلان  به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید .

از کجا چای فله بخریم؟

البته که اولین پیشنهاد برای خرید چای فله ،سایت آی گراش هست ،شما عزیزان از هر کجای ایران که هستید و به هر میزان که قصد خرید دارید می‌توانید از طریق سایت ثبت سفارش کرده یا با ما تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید .

ارسال برای خرید بالای 500 هزارتومن رایگان است .

اگر هم با خرید حضوری رضایت بیشتری خواهید داشت و در کرج یا تهران ساکن هستید می‌توانید به بازار بزرگ ولیعصر واقع در محمد شهر کرج ، لاین1 ،بورس چای مراجعه فرمایید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *